Sinopsis Novel Cinta Untuk Raf Karya Rabihah Nur Ridhuan

Sinopsis Novel Cinta Untuk Raf. Jangan ketinggalan menyaksikan Drama Cinta Untuk Raf adaptasi daripada Novel Cinta Untuk Raf karya Rabihah Nur Ridhuan yang akan bersiaran mulai 15 Februari 2020, setiap isnin hingga jumaat jam 3.05 petang di slot bidadari rtm tv1. Novel Cinta Untuk Raf telah diterbitkan pada 1 November 2018. Drama Cinta Untuk Raf akan dibintangi oleh Luqman Hafidz, Sasqia Dahuri, Fatin Afeefa, Tash Yong, Badrul Muhayat, Mustaqim Bahadon, Dilla Ahmad, Zarynn Min dan ramai lagi. 


SINOPSIS NOVEL CINTA UNTUK RAF
Berikut dikongsikan sinopsis untuk novel ini. 


Mengisahkan tentang seorang gadis berkerjaya sebagai doktor bernama Orked yang telah memulakan tugasnya di salah sebuah hospital tempatan. Di hospital itu, Orked telah bertemu dengan Raf yang turut bekerja di situ. Perkenalan itu menimbulkan rasa cinta antara mereka.

Noh Sulaiman merupakan pesakit pertama yang menerima rawatan daripada Doktor Orked. 

Rumahtangga yang mereka bina hampir runtuh setelah bapa Raf dan Tasya (adik Orked) mempunyai hubungan. Selama ini Orked memang sedang mencari Tasya yang telah menghilangkan diri. 

Raf dipaksa oleh ibunya untuk mencraikan Orked setelah mengetahui hubungan Orked dan Tasya. Raf tidak mampu untuk membuat pilihan manakala Orked juga tersepit dengan keadaan. Orked ingin membantu adiknya yang mempunyai kecelaruan identiti. Apakah yang akan terjadi dengan hubungan Raf dan Orked? 

Info Drama Cinta Untuk Raf

Tarikh Mula : 15 Februari 2021
Waktu Siaran : Isnin hingga jumaat, jam 3.05 petang
Jumlah Episod : 26
Slot : Bidadari, TV1
Pengarah : Zek Zukry

Pelakon : Sasqia Dahuri, Luqman Hafidz, Tash Yong, Mustaqim Bahadon, Badrul Muhayat, Dilla Ahmad, Tina Rasid, Zarynn Min, Idris Md Diah, Ema Akma, Melissa Campbell, Dayana Jasmin, Shakira Stephen, Kristina Vinokree
Sinopsis Novel Cinta Untuk Raf Karya Rabihah Nur Ridhuan Sinopsis Novel Cinta Untuk Raf Karya Rabihah Nur Ridhuan Reviewed by Bawang on Tuesday, February 16, 2021 Rating: 5

No comments:

Powered by Blogger.