Telefilem Satu Kampung Dua Orang (Astro Citra)

Jangan ketinggalan menyaksikan Telefilem Satu Kampung Dua Orang yang akan bersiaran pada 21 Mac 2020 jam 9 malam di Astro Citra. Telefilem Satu Kampung Dua Orang dibintangi oleh Sabri Yunus, Eman Manan, Aedy Ashraf, Amar Asyraf dan ramai lagi. 


TELEFILEM SATU KAMPUNG DUA ORANG
Berikut dikongsikan maklumat mengenai telefilem ini. 

Waktu Siaran
Bersiaran pada Sabtu, 21 Mac 2020 jam 9.00 malam di Astro Citra

Tonton Telefilem Satu Kampung Dua Orang
Berikut dikongsikan link atau video untuk tontonan anda. Sila klik link dibawah⬇️

LINK:

*video atau link akan dikemaskini

Pengarah/Penerbit
Diarahkan oleh Sabri Yunus dan terbitan Heritage Movies Sdn Bhd

Pelakon
Sabri Yunus, Eman Manan, Aedy Ashraf, Amar Asyraf, Fatin Farhana, Saidi Sabri, Rashid Jaafar

Sinopsis Telefilem Satu Kampung Dua Orang
Sekitar tahun 1977, sebuah perkampungan di tepi sungai Pahang telah dilanda banjir besar mengakibatkan kampung itu ditenggelami air. Kesemua penduduk kampung diarahkan berpindah ke kampung lain. Ada seorang penduduk, Buyung yang baru kematian isteri enggan berpindah lalu adiknya, Buyung ambil keputusan turut enggan berpindah. Tinggal lah cuma mereka berdua di kampung tersebut selama 40 tahun. 

Pada suatu hari, rumah mereka didatangi Bidin, seorang pemuda yang melarikan diri ke kampung mereka setelah melakukan sebuah kesalahan berat. Kedatangan Bidin telah membuka rahsia di antara Buyung dan Juang yang melibatkan insiden kematian arwah isteri Buyung, Milah, beberapa dekad lalu.
Telefilem Satu Kampung Dua Orang (Astro Citra) Telefilem Satu Kampung Dua Orang (Astro Citra) Reviewed by Bawang on Saturday, March 21, 2020 Rating: 5

No comments:

Powered by Blogger.