Drama Adellea Sofea Episod 27

Saksikan drama terbaru di Slot Akasia, TV3 berjudul 'Adellea Sofea yang akan bersiaran mulai 6 Disember 2019 pada setiap hari Isnin hingga Jumaat jam 7.00 malam. Drama Adellea Sofea menampilkan pelakon seperti Mira Filzah, Ungku Ismail Aziz, Bella Dally, Jasmine Suraya, Fizo Omar, Josiah Hogan dan ramai lagi. Drama ini akan bersiaran selama 28 episod.


DRAMA ADELLEA SOFEA
Berikut dikongsikan maklumat mengenai drama ini:

Waktu Siaran
Tarikh Mula : 6 Disember 2019
Waktu : Setiap Isnin-Jumaat, jam 7.00 malam
Jumlah Episod : 28
Slot : Akasia TV3

Pengarah/Produksi
Drama ini diarahkan oleh Shahrulezad Mohameddin dan terbitan Radiusone.


Lagu Tema
Judul Lagu : Tentang Rahsia
Nyanyian : Judika ft Shila Amzah


TONTON DRAMA ADELLEA SOFEA EPISOD 27
Berikut dikongsikan link atau video untuk tontonan anda. Sila klik link di bawah⬇️⬇️



LINK:

*video atau link akan dikemaskini


Pelakon
Mira Filzah, Ungku Ismail Aziz, Bella Dally, Jasmine Suraya, Fizo Omar, Josiah Hogan, Iman Zulkarnain, Roy Azman, Fazlina Ahmad Daud, Cassia Iman, Kazar Saisi, Sharisa Haris


Sinopsis Adellea Sofea
Mengisahkan tentang Adellea Sofea seorang pensyarah berkelulusan masters amat selektif  dalam memilih calon suami. Sofea menilai lelaki menggunakan prinsip kesempurnaan dari pandangan mata kasar. 

Malangnya dalam dia mencari kesempurnaan, dia terlajak berkahwin dengan Firdhaus, jejaka yang dikenali daripada FB ketika Firdhaus berada di New Zealand. Sofea tertarik dengan muat naik video-video unplugged Firdhaus bermain gitar dan kata-katanya tentang keluarga. 

Tanpa Sofea sedar, Firdhaus sengaja berbuat demikian demi satu matlamat untuk mendapatkan kepercayaan semula dari keluarganya dan menyelindungi keburukannya. Akhirnya setelah berkahwin, baru Sofea dapat tahu yang Firdhaus seorang penagih dadah. Sejak itu perkahwinannya dihujani masalah demi masalah. 

Kehidupan Adellea Sofea bagai dipanah petir dan serba serbi tidak kena. Rumahtangga yang bahagia mula berantakan. Kemuncaknya Firdaus ditangkap dan didakwa atas tuduhan cubaan membunuh isterinya sendiri, Adellea Sofea.

Mampukan cinta Adellea Sofea bertahan untuk sang suami? Dan mampukah Firdaus berubah demi cinta sang isteri? Benarkah Firdaus itu cuba membunuh Adellea atau ada sebab lain?
Drama Adellea Sofea Episod 27 Drama Adellea Sofea Episod 27 Reviewed by Bawang on Sunday, January 12, 2020 Rating: 5

No comments:

Powered by Blogger.