Drama Budak Tebing Episod 9

Jangan ketinggalan menyaksikan Drama Budak Tebing yang akan bersiaran mulai 11 Mac 2020 di Slot Lestary TV3, pada setiap hari Rabu hingga Jumaat jam 9.00 malam. Drama Budak Tebing dibintangi oleh Adam Lee, Aedy Ashraf, Bella Dowanna, Eyka Farhana, Syazwan Zulkifly, Fariz Isqandar, Firdaus Ghufran dan ramai lagi.


DRAMA BUDAK TEBING
Berikut dikongsikan maklumat mengenai drama ini. 

Waktu Siaran
Tarikh Mula :
Waktu : Jam 9.00 malam, setiap Rabu hingga Jumaat
Jumlah Episod :
Slot : Lestary TV3


Tonton Drama Budak Tebing Episod 9

Berikut dikongsikan link atau video untuk tontonan anda. Sila klik link dibawah⬇️

LINK:

*video atau link akan dikemaskini

Pengarah/Produksi
Diarahkan oleh Feroz Kader dan terbitan Country Universal Sdn Bhd

Pelakon
Adam Lee, Aedy Ashraf, Bella Dowanna, Eyka Farhana, Fariz Isqandar, Firdaus Ghufran, Syazwan Zulkifly, Amyza Aznan, Alex Afian, Sabrina Ali, Zarina Zainuddin, Shah Faris

Watak Pelakon
Adam Lee sebagai Arif
Aedy Ashraf sebagai Tongki
Bella Dowanna sebagai Laura
Eyka Farhana sebagai Munira
Fariz Isqandar sebagai Yoyol
Firdaus Ghufran sebagai Talam

Sinopsis Budak Tebing
Drama ini mengisahkan tentang Arif yang baru keluar dari  Henry Gurney setelah tamat menjalani hukuman atas kesilapan yang lalu. Dia merupakan anak yang bijak dan menjadi kesayangan ibunya, Aida manakala adiknya Yoyol, menganggap Arif sebagai idola. Semasa kecil, dia dan rakan-rakannya banyak menghabiskan masa di sebuah tebing di kampung mereka sehingga mendapat gelaran ‘budak tebing’.

Namun semuanya hanya tinggal kenangan disebabkan peristiwa hitam yang telah berlaku di tebing itu. Kini, Aida membenci Arif yang dianggap telah menconteng arang di mukanya. Arif mencuba sedaya upaya untuk menebus balik kesilapan lalu tetapi usaha Arif sia-sia. 

‘Budak Tebing’ juga menggambarkan kehidupan perit yang terpaksa dilalui oleh Munira (Ira) yang dilahirkan tanpa mengetahui identiti bapa sendiri kerana ibunya bekerja sebagai pelacur. Ira yang baru mengenali ahli di dalam geng ‘budak tebing’ mula merasakan kehidupan yang lebih baik apabila bersama rakan-rakan dan keluarga angkat yang ikhlas menerimanya.

Tanpa geng ‘budak tebing’ ketahui, Ira sebenarnya menyimpan rahsia besar melibatkan Arif, Tongki dan Yoyol. Dapatkah mereka menerima kenyataan perit yang terbuku selama ini? Atau adakah hubungan ‘budak tebing’ akan retak kerana kesilapan lampau?
Drama Budak Tebing Episod 9 Drama Budak Tebing Episod 9 Reviewed by Bawang on Wednesday, April 01, 2020 Rating: 5

No comments:

Powered by Blogger.