Sinopsis Drama Diari Ramadan Rafique Reunion - Akan datang Ramadan 2019

Drama Mini Series, Diari Ramadan Rafique Reunion bakal disiarkan bulan Ramadan ini di TV3 mulai 12 Mei 2019 sebanyak 4 episode. Akan disiarkan pada setiap hari Ahad jam 9.00 malam. Drama ini merupakan kesinambungan daripada Drama Diari Ramadan Rafique telah ditayangkan pada tahun 2006 yang berkonsepkan tentang hubungan kekeluargaan dan bulan puasa. Dalam Drama Diari Ramadan Rafique 2006 mengisahkan tentang Rafique yang pulang ke Malaysia dan menjalani ibadah puasa bersama keluarganya di kampung. 


Bagi Drama Diari Ramadan Rafique Reunion, pelakon masih dikekalkan kecuali Norish Karman yang tidak dapat menyertai dalam drama ini. Antara barisan pelakon adalah Mirsad Kulasic, Sarra Syaf, Mia Danisha, Rozita Che Wan, Normah Damanhuri dan ramai lagi. Tidak pasti adakah watak Rafique dan rakan-rakannya yang telah dewasa dapat mengembalikan kegemilangan seperti drama tahun 2006. Drama ini dibawah arahan Yop Hitler Zami dan terbitan Country Universal Sdn Bhd. Nantikan ramadan ini ! 


PELAKON DRAMA DIARI RAMADAN RAFIQUE REUNION
Mirsad Hassan Kulasic, Rozita Che Wan, Normah Damanhuri, MySarra Syahfiedzrien, Mia Danisha, Thaqif Taufek, Kamarul Eqif, Noor Zam Zam, Zarynn, Syed Ali Murtadha, Roy Azman, Zed Zaidi

SINOPSIS DRAMA DIARI RAMADAN RAFIQUE REUNION
Drama Diari Ramadan Rafique Reunion mengisahkan tentang kehidupan Rafique dan rakan-rakannya. Rafique mempunyai bengkel membaiki kereta dan masih tinggal dengan neneknya di kampung. Maisara pula sudah berusia 19 tahun dan sedang melanjutkan pelajaran di Universiti. Nenek yang merasa sunyi telah mengambil upah menjaga 4 orang anak jirannya. Salah seorang bernama Sadique yang mempunyai perangai dan tabiat sama seperti Rafique sewaktu kecil dahulu. Ramadan tiba kembali, Rafique yang melihat sikap Sadique sama sepertinya waktu kecil cuba menjadikan Diari sewaktu dia masih kecil sebagai sumber rujukan tetapi dia silap. Zaman kenakalan waktu dahulu tidak dapat disamakan dengan zaman sekarang lagi. 
Sinopsis Drama Diari Ramadan Rafique Reunion - Akan datang Ramadan 2019 Sinopsis Drama Diari Ramadan Rafique Reunion - Akan datang Ramadan 2019 Reviewed by Bawang on Saturday, April 20, 2019 Rating: 5

No comments:

Powered by Blogger.