Drama Imaan Episod 14

Drama Imaan merupakan drama terbaru gandingan pelakon hebat Remy Ishak, Nora Danish dan Fendy Bakry bermula 1 Mei 2019.  Sebelum ini drama bertajuk Surat Cinta Buat Tuhan tetapi telah ditukar kepada Drama Imaan. Merupakan adaptasi daripada sebuah drama Pakistan bertajuk Khuda Aur Muhabbat (2011) yang berkonsepkan drama ketuhanan yang sarat dengan mesej baik. 

LIHAT JUGA : Biodata Sharifah Husna


Drama ini akan bersiaran pada setiap hari Rabu hingga Jumaat jam 9.00 malam di Astro Ria dan Ria HD. Akan bersiaran selama 15 episode di bawah arahan Yusry Abdul Halim dan terbitan Global Station Sdn Bhd. Pastikan anda tidak terlepas dan wajib menonton Drama Imaan. 

PELAKON DRAMA IMAAN
Nora Danish, Remy Ishak, Fendy Bakry, Sharifah Husna, Datuk Rahim Razali, Dian P Ramlee, Wan Sharmila, Fikhree Bakar, Eizlan Yusof, Rahim Omar

OST DRAMA IMAAN
Lagu Nanti - Dayang Nurfaizah


TONTON DRAMA IMAAN EPISOD 14




LINK: 

▪️ Video akan dikemakini sebelum @ selepas siaran

SINOPSIS DRAMA IMAAN
Drama Imaan mengisahkan tentang perbezaan ideologi agama. 'Hezrey' (Remy Ishak) dilahirkan dari keluarga elite dan kaya telah bertemu dengan 'Imaan' (Nora Danish) dimana 'Imaan' adalah anak kepada seorang guru Agama yang mengajar kanak-kanak mengaji di kampung. 

Pertemuan itu telah menyebabkan kehidupan 'Hezrey' berubah dan sanggup meninggalkan segala kekayaannya dan sanggup melakukan apa sahaja pekerjaan demi 'Imaan'. Tujuan utama perubahan yang dilakukan oleh 'Hezrey' adalah untuk meletakkan dirinya sebagai menantu dan di terima oleh keluarga 'Imaan'.


Akibat penghinaan keluarga 'Hezrey' terhadap ayah 'Imaan' menyebabkan usaha yang dilakukan selama ini sia-sia sahaja. Demi permintaan ayah, 'Imaan' telah menyuruh 'Hezrey' pulang ke keluarganya tetapi dia enggan. Keadaan menjadi rumit menyebabkan 'Imaan' stress dan jatuh sakit. Adakah 'Hezrey' dapat memiliki 'Imaan'? Dan Ayah 'Imaan' dapat menerima 'Hezrey' sebagai menantu? Jangan lupa saksikan Drama Imaan mulai 1 Mei 2019 sehingga penghujung episode. 
Drama Imaan Episod 14 Drama Imaan Episod 14 Reviewed by Bawang on Thursday, May 30, 2019 Rating: 5

No comments:

Powered by Blogger.