Drama Leon Zalika Episod 6

Tonton Drama Leon Zalika Episod 6 | Saksikan Drama Leon Zalika yang akan bersiaran bermula 24 April 2020 setiap Isnin hingga Ahad jam 10 malam di TV Okey RTM. Drama Leon Zalika dibarisi pelakon seperti Dini Schatzmann, Riena Diana, Mona Allen, Mathni Razak, Nadia Brian, Raja Ilya, Maria Farida, Mustapha Kamal dan ramai lagi. 


DRAMA LEON ZALIKA 
Berikut dikongsikan maklumat mengenai drama ini

Waktu Siaran
Tarikh Mula : 24 April 2020
Waktu : Setiap Isnin hingga Ahad jam 10 malam
Jumlah Episod : 30
Slot : TV Okey RTM


Tonton Drama Leon Zalika Episod 6
Berikut dikongsikan link atau video untuk tontonan anda. Sila klik link dibawah



LINK:

*video atau link akan dikemaskini

Pengarah/Produksi
Diarahkan oleh Shuhaimi Lua dan terbitan Orangetree Production Sdn Bhd

Watak Pelakon
Dini Schatzmann sebagai Leon
Riena Diana sebagai Zalika 
Mona Allen sebagai Anita
Mathni Razak sebagai Firas 


Pelakon
Dini Schatzmann, Riena Diana, Mona Allen, Mathni Razak, Nadia Brian, Raja Ilya, Maria Farida, Mustapha Kamal, Sharmaine Farouk, Muntazar Ghani, Dazrin Kamarudin, Laila Nasir, Zaefrul Nordin, Sherry Al Jerry, Doria Rachel Jolly, Rashidah Jaafar

Sinopsis Drama Leon Zalika
Drama Leon Zalika mengisahkan tentang Zalika yang telah tawar hati untuk bercinta lagi dengan mana-mana lelaki setelah dikecewakan oleh lelaki Melayu dan lelaki dari negara Jerman. Dia akhirnya terpaksa bersetuju dengan pilihan ibu bapanya iaitu lelaki berdarah campuran Melayu Inggeris untuk dijadikan calon suaminya. 

Lelaki itu bernama Leon, seorang yang aktif dengan kerja-kerja amal bersama NGO Islam di Perth, Australia. Leon telah lama menetap di London dan akhirnya di Australia. 


Zalika tanpa berfikir panjang telah menerima cadangan ibu bapanya kerana menjangkakan Leon yang lama menetap di luar negara mestilah berfikiran sosial sepertinya. Anita sepupu kepada Zalika pula semakin cemburu dengan kehidupan Zalika kerana sering tidak bernasib baik seperti Zalika. 

Firas pula mempunyai agenda jahatnya tersendiri ingin membalas dendam sejak bekerja di Jentayu Holdings. Dayana bekas kekasih Leon akhirnya berjaya mendapat alamat Leon di Kuala Lumpur. Dia akan bertemu Firas dan merancang sesuatu untuk mendapatkan semula Leon dengan apa jua cara sekali pun.

Bagaimana nasib Leon dan Zalika? Adakah bahagia milik mereka? Jangan lupa saksikan drama leon zalika sepanjang ramadan ini. 
Drama Leon Zalika Episod 6 Drama Leon Zalika Episod 6 Reviewed by Bawang on Tuesday, April 28, 2020 Rating: 5

No comments:

Powered by Blogger.