Sinopsis Drama Tolong Sempurnakan Cerita Mami Lakonan Isyariana dan Alvin Chong (Slot Megadrama)

Jangan ketinggalan menyaksikan Drama Tolong Sempurnakan Cerita Mami adaptasi daripada novel karya Syamnuriezmil yang akan bersiaran mulai 13 Januari 2020 pada setiap hari Isnin hingga Khamis jam 10.00 malam di Astro Ria. Drama Tolong Sempurnakan Cerita Mami dibintangi oleh Alvin Chong, Isyariana, Fizz Fairuz, Fatimah Noryyah, Umairah Sairah Tarudin dan ramai lagi.



DRAMA TOLONG SEMPURNAKAN CERITA MAMI
Berikut dikongsikan maklumat mengenai drama ini. 

Waktu Siaran
Tarikh Mula : 13 Januari 2020
Waktu : Jam 10 malam, setiap Isnin hingga Khamis
Jumlah Episod :
Slot : Megadrama Astro Ria


Pengarah/Produksi
Diarahkan oleh Eyra Rahman dan terbitan Dear Creative Media

Pelakon
Alvin Chong, Isyariana, Fizz Fairuz, Fatimah Noryyah, Umairah Sairah Tarudin, Nasz Sally, Ken Ridzuan Eleena Sui, Kartina Aziz, Azizah Mahzan, Zaidi Omar

Watak Pelakon
Alvin Chong sebagai Harez
Isyariana sebagai Razean
Fizz Fairuz sebagai Adwa
Fatimah Noryyah sebagai Deena
Nasz Sally sebagai Hani
Eleena Sui sebagai Bella
Umairah Sairah sebagai Mikaela

Sinopsis Drama Tolong Sempurnakan Cerita Mami
Mengisahkan tentang Adeena Aurell (Addie) yang berusia sepuluh tahun, dan merupakan anak tunggal pasangan Razean Safiya dan Aun Adwa. Penceraian kedua ibu bapanya sangat mengganggu kehidupan Addie yang sentiasa berpindah randah seperti orang nomad.  Addie mula membuat rancangan untuk menyatukan semula mami dan papanya. Tetapi rancangan Addie semuanya gagal. 

Muncul Ku Harez Harith yang dipanggil Cikgu Ku, mengetahui lebih banyak tentang dirinya sewaktu kecil. Rupa-rupanya Cikgu Ku, kawan baik mama papa dan menghabiskan empat tahun menjaga Addie di London tetapi terputus hubungan sewaktu Addie pulang ke Malaysia.

Pelik kenapa hubungan yang begitu erat itu terputus telah membawa Addie terjerumus dalam rancangan papanya untuk menyatukan mami dengan Cikgu Ku. 

Lagu Tema
Akan dikemaskini
Sinopsis Drama Tolong Sempurnakan Cerita Mami Lakonan Isyariana dan Alvin Chong (Slot Megadrama) Sinopsis Drama Tolong Sempurnakan Cerita Mami Lakonan Isyariana dan Alvin Chong (Slot Megadrama) Reviewed by Bawang on Monday, January 06, 2020 Rating: 5

No comments:

Powered by Blogger.